dimarts, 8 de gener del 2013

Dimarts 8, gener:

No era una classe de desdoblament, tots els alumnes ja estàvem preparats per la classe tan clau com aquella: havíem de fer aquell projecte del fil "artesà". El professor semblava content perquè tots estàvem preparats i semblavem estar treballadors, disposats a fer aquell projecte el màxim de bé possible.

Ja ho havíem parlat en la classe anterior com fer-ho, el procés explicat pas a pas per poder obtenir el resultat final. Tot i així el professor va decidir tornar-ho a repassar.      Llavors ens va preguntar si havíem buscat com es deia la tècnica de fer punt i amb la màquina que es realitzava, és a dir, ens va preguntar els deures. Doncs la tècnica s'anomena: tricotar i la màquina tricotosa.                                                                  Aquests són els meus deures: 



A part també vaig voler buscar pel meu compte altres paraules i temes que havíen sortit al dia anterior però que tan sols havíem esmentat i no esplicat a fons:                                             

Llavors van sortir dues conceptes: "fuso", com es deia en català i el significat (que és el fus), "rueca", com es deia en català i el seu significat (que és la filosa), doncs això era una tasca per portar realitzada el pròxim dia. 

Tot seguit ens va explicar com volia l'activitat del fil, doncs havia de ser en un full amb el títol de "filatura" i que havia de constar de 3 apartats:  

-Intoducció de la filatura, explicant que és i els seus 4 passos.  

-La mostra de fil que havíem produit amb el cotó fluix (enganxada amb pegamento o amb cinta adhesiva...).   

-Les conclusions de l'activitat, que ens havia semblat i les dificultats que havíem tingut a la hora de fer-ho...

Després ens va comentar que ens podíem distribuir el temps de la següent manera: els primers 40 min. els podíem dedicar elaborant el fil, el màxim de llarg i a la vegada fi que poguessim, llavors 5 min. explicant la introducció de la filatura i els 5 últims min. en realitzar les conclusions de l'activitat. També ens va advertir que era important tenir en compte la hora i vigilar-la, perquè el professor no esperaria a ningú, i als 10 últims minuts els dedicaria a explicar que faríem el pròxim dia i per tant explicaria el material necessari. Això significava que era imprescindible escoltar-lo per saber que havíem de fer. Per poder fer això havíem d'anar de cara a la idea i complir amb l'horari. Mentre nosaltres anàvem treballant, el profe es passejava per l'aula i observava les nostres accions i comentava que havíem de vigilar de no passar-nos al cargolar ni al estirar al fil, ni molt, ni poc, normal, havíem d'anar provant.

Aquella difícil activitat era per aquell mateix dia, exactament a les 17:05 h., i el professor ens va advertir que no sortiria ningú d'aquella classe sense haver-la entregat i havent deixat una classe impecable. 

Dit i fet, als 10 últims minuts de la classe, el professor va arrencar amb l'explicació del plan per la següent classe: havíem de portar 30 tires de cartulina d'un color i unes altres 30 d'un altre color. Totes elles havien de fer: 22X1 cm. 

Aquests són els meus apunts:

Al final de la classe tothom li va entregar i vam netejar els terres i les taules tal i com el professor havía manat. Llavors vam sortir de l'aula amb la idea dels deures pel pròxim dia, ben clara: actualitzar el blog, averiguar les paraula amb aquells significats i portar les 60 tires de cartulina amb les mides corresponents.

Us recomano aquesta web que parla sobre la indústria tèxtil, trobo que és molt completa i entenedora i que surten molts conceptes els quals estem treballant:

http://www.xtec.cat/~jdot/textil/textil.htm   


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada