dijous, 17 de gener del 2013

Dimarts 15, gener:

Aquest dia el professor va entrar a la classe amb molta rapidesa, tot observant les tires de cartolina que ja tothom tenia damunt la taula. Jo també les tenia preparades i la llibreta per a prendre apunts. Llavors ens va explicar perquè les faríem servir; doncs les encreuaríem de varies maneres per a poder fer teixits plans. Ens va dir els tres tipus més importants: -sarja, -tafetà i -setí. Per a poder diferenciar i saber quin era cadascun, podíem obrir el portàtil i cercar-ho per internet. Ens va advertir que era important saber-ho bé, perquè en el examen un pregunta típica podia ser: explica'm cadascun dels tres processos  O també podria haver un exercici que et demanés dibuixar els tres tipus de teixit pla més importants... Abans, però, ens va explicar que existien 2 "grups de fil": els 1r- que es posen en ordit ("verticals") i 2n- que es posen en trama ("horitzontals"). Tot seguit ens va dir que ja podíem començar, ell volia que féssim els teixits i que els enganxéssim en un full, a dalt d'aquest havíem de posar una petita introducció del teixit (concretant-nos en el de pla, perquè era el qual estàvem realitzant) i al final de tot, una conclusió d'aquesta activitat. Mentre ho estàvem fent, el professor ens comentava que com a mínim havíem de acabar-ne un aquí a classe i els dos altres a casa, per deures. Jo li vaig preguntar si havíem d'anar ajuntant les tires perquè no hi quedessin espais o si havien d'estar una mica separades, ell em va respondre que això ho havia de decidir jo, no tenia perquè fer-ho d'una manera en concret, però al final vaig decidir ajuntar-les, perquè em va comentar que així podien resistir més, com els de veritat, però en aquest cas, perquè no es trenquessin. Tothom o gairebé tothom va acabar-ne pel menys un (jo si), i vaig decidir començar a classe pel de tafetà, ja que semblava ser el menys complex dels tres, i així va resultar. Alguns van retallar els trossos de tires que sobresortien i d'altres (jo) vam doblegar-los cap en dintre amb l'ajuda de cinta adhesiva. De cop i volta ens va formular dues preguntes: com es deia aquella mena de baldufa (en castellà fuso) i com es deia aquella màquina amb una roda (amb castellà rueca), és a dir que ens preguntaria els deures, taula per taula. Inclús al sortir ens feia repetir les paraules perquè no se'ns oblidessin. Aquí estan els meus deures:


I aquests són els meus apunts d'aquella mateixa classe:


La classe ja estava gairebé finalitzada, quan el nostre professor ens va explicar el projecte següent: un teler artesà. Per ell, necessitàvem: 40 claus (entre cada clau havíem de conservar 1 cm de distància), 1 fullola (mida mínima 15x15) i 2 cabdells de llana de diferent color. Aquests eren els deures, junt amb el full amb els tres tipus de teixit pla i obiament, el blog.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada