dilluns, 28 de gener del 2013

Dimarts 22, gener:

Al començar la classe de tecnologia vam posar a la taula els nostres laboriosos deures: el teler "artesà"! També vam agafar els nostres 2 cabdells de llana. Aquesta acció va alegrar al professor. També vam treure els dos cabdells de llana de diferents colors. Després d'això, ens va explicar per segon cop el que havíem de realitzar durant aquella hora de classe. Doncs a partir del nostre teler fet de fusta (fullola o similar), passaríem la llana que representava un color l'ordit i l'altre la trama. En resum com la pràctica anterior ( tissatge amb cartulina), però aquesta vegada amb llana. Ens va explicar una cosa força interesant: ell havia fet un petit experiment, doncs a la classe de 2n d'ESO A, havia dit de fer el teler només amb dues bandes de 10 claus cadascuna, querent de les dues altres laterals. Per tan el teler només disposava de 20 claus, a diferència del nostre: amb 40 claus, de quatre bandes (10 claus cadascuna). Llavors havíem de valorar, un cop finalitzada l'activitat, quin dels dos sistemes era el millor. Jo, personalment, preferixo més el sistema que ens va encarregar de fer el professor a nosaltes: encara que alhomillor, en alguna ocasió, els altres 20 claus podem resultar incòmodes, al final surten a compte, perque també et pots recolzar en ells quan fas la trama.
A la pràctica podíem escollir entre els tres tipus de teixits. Jo tenia claríssim quin realitzar, doncs havia pensat en el tafetà, principalment perquè era el més fàcil i el que podia fer millor. Primer al començar havíem de passar el fil d'ordit, això era més fàci del que semblava. Tot i així vaig tenir problemes perquè m'encallava en aquest pas, però amb ajuda dels meus companys i professor, vaig poder fnalitzar-lo correctament. Llavors havíem de passar el fil de trama, aquest ja era més complicat. Mentres anàvem elaborant la nostra tasca, el professor s'anava passejant per les taules, observant el que feíem i donant-nos consells. Per exemple: enrrotllar la llana necessària en un llapis o bolígraf perquè sigués més pràctic, i si s'ens acabava podíem fer un nus dicret per engainxar més llana. Jo vaig provar de fer-ho d'aquesta manera, però em vaig liar al intentar-ho i, per tan, ho vaig deixar. I vaig seguir amb la meva tècnica: passar-lo amb la mà. També ens va explcicar que era millor no tensar la trama (l'ordit sí), perquè si ho feiem, surtiria com una mena de "volcà".
Quan faltava poc per acabar ens va advertir que depenia de la nostra actitud si ho volia pel final de la classe o ho demanaria pel pròxim dia. I com que en aquell cas va ser bona, va decidir que en aquell moment no teníem que entregar-li res, i que per tant, ens ho podíem emportar a casa per acabar-ho i portar-ho com a deures pel proxim dia. No obstant, no ho podíem entregar de qualsevol manera, doncs un cop finalitzat el teixit, l'havíem de separar dels claus i engainxar-lo en un full en blanc, aquest full hhavía de conntenir una explicació sobre com s'havia elaborat aquella mostra de teixit i al final una conclusió de l'activitat (pràctica 3: tissatge amb teler i utilitzant llana). Aquesta tasca era pel pròxim dimarts 29 de gener.
He aquí hi ha un escaneig del meu teixit encara en el teler:
Ja eren els 5 minuts restants per marxar, quan el professor ens va explicar quina i que havíem de portar per la pràctica del  dimarts 29 i eren els següents materials:
Tela de sac, llana, imprimir les 4 plantilles dels diibuixos per a reseguir i per últim una agulla, de la qual el seu forat correspongués al gruix de la llana.
Quan ja tots els companys estàven sortint per la porta, jo vaig anar a comentar una cosa al professor i em va acompanyar  la Laura, ja que li passava el mateix problema: Doncs el llistó (per a fer el peu de la làmpda), que havíem comprat no era quadrat com havia de ser, era bastant rectangular, ja que feia uns 2x2'9... Ens va dir que no era correcte i que si connsevavem el tiquet, era millor descanviar el produte per el més adequat, el que necessitàvem (2x2).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada