dimarts, 30 d’abril del 2013

Dimarts 30, abril:

Primer ens hem pensat que no faríem tecno, ja que el professor es retrassava 5 min. i ell sempre és puntual, però llavors ha vingut la senyorata Marisa (de llengua castellana) i ens ha informat que el professor estava ocupat amb uns nens de 4rt d'ESO amb el projecte de "Sóc cos", però que vindria de seguida. I de fet, així ha estat. Quan ell ha arribat tothom estava preparat. Després ha dibuixat a la pissarra dos circuits que ens resultaven molt familiars, no eren els mateixos que teníem nosaltres per deures, però s'hi assemblaven. Llavors hem deduit que ell ens volia parlar del deures pel dijous: els circuits amb el crocodile clips. Hem estat comentan les coses que ens passaven i si teníem algun problema. Només podíem preguntar els que ho havien provat perquè els altres no sabrien de quins problemes parlavem. Però el professor ens ha dit que no s'enfadava si no ho havíem provat, encara no estem a dijous, només s'enfadaria si sigués dijous i no haguéssim provat de fer els circuits (és a dir, no fer els deures proposats), obiament. Jo, personalment si que m'he adelantat i vaig provat de realitzar la tasca abans del dia, com molts altres companys meus. No obstant no vaig poder finalitazar-ho ja no no ho podia aconseguir de cap manera, quelcom fallava però no sabia exactament el que. Per això avui hem estat solventant els dubtes entre nosaltres (els alumnes) i amb l'imprescindible ajuda del professor. Ell ens ha dit una cosa molt sorprenent: que només quan persona de tota la classe li havia comentat una cosa que li havia passat i que en teooria ens hauria d'haver passat a tots els que ho haguéssim provat i era que el segon circuit (no el "en sèrie", sinó el "en paral·lel"), ens hauria d'haver explotat. Una persona ha dit que ell ho va solucionar pel seu compte baixant la intensitat del circuit. El professor va dir que aquesta era una estratègia, però també podem baixar els volts de la pila. Llavors vaig comprendre que a mi no m'havia passat res d'allò perquè jo no vaig col·locar bé el ampeímetre, ni el voltímetre. D'enseguida ell ens ha ensenyat on hem de situar aquests dos aparells correctament. Els amperímetres es col·loquen cap al final del circuit i els volímetres a sobre dels resistors (en el nostre cas, ja que amb les bombetes no podiem modificar el seu valor), o bombetes. També ens ha comentat que potser no ens ha passat perquè no hem insertat les unitats be en els resistors, haviem possat Kohms, que són milers d'ohms i que si volíem saber passar-ho només calia dividir-ho entre 100, com de quilòmetres a metres. Però perquè ja sortís automàticament bé, havíem de deixar una casella en blanc del programa. Tot seguit el profe ha demanat la solució de qualsevol dels dos circuits a algú que hagués pogut trobar-la. Una companya ha aixecat el braç i després de que el profe li donés el torn de paraula, ha dit que ella havia pogut arribar a un resultat: 0,17 ampers (en el circuit en sèrie). No tothom estava d'acord, doncs alguns han dit que a ells els hi havia donat 171 ampers! Igual que a mi! :) Era equivalent, però multiplicat per mil. Ell ha trobat els nostres resultats coherents però no ha opinat si estaven bé o malament, això no ho diria fins el dijous ben tard, és a dir, que ens donarà les solucions després del termini per penjar els deures al moodle. Ens vam fixar amb una mena de punts en forma triangle vermells (al costat de la bateria i els resistors) que anaven sent més petits a mesura que el circuit s'acabava, vam arribar a la conclusió que allò era la energia que desprenien els electrons al passar pels resistors. I que havien de deixar-la tota abans d'arribar a la pila, per això el triangle cada vegada era més petit. Quan ja ha faltat poc per donar que acabada la classe, hem practicat alguns dicruits que el professor ens ha dibuixat a la pissara i ens ha fet preguntes amb trampa, a les quals, obiament, hem caigut com "tontos" :P Aquests són els meus apunts, si veuen reflectits tot el que hem treballat avui:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada