dimarts, 16 d’abril del 2013

Dimarts 16, abril:

Avui ha sigut una classe molt important. Hem començat la part elèctric de la làmpada. Per poder fer això, haviem de portar el material necessari: el cable bipolar, un endoll, un interruptror, una bombeta (màx. 40W), el portalàmpades, el tub roscat i les dues roques. També hem fet servir com a eines: unes tisores i un tonavís d'estrella i un pla, per possibles diferents cargols. Jo això ja ho vaig comprar el primer dia que ho va mencionar el professor: Divendres 14 de septemebre (per això va tan bé tenir un blog ben fet de tecnologia com el meu, per recordar tots i cada un dels dies de tecnologia i taller). M'ha sigut molt còmode tenir-ho tot a ja omprat des de feia moltíssim, ja que no he hagut de viure aquellla típica experiència que a l'últim dia he de córrer a comprar-ho tot. Tornant al dia d'avui... Al veure la alta figura del professor, tothom s'ha callat, i ens ha anat bé a l'Estela i a mi (les delegades de la classe), perquè ell ens ha fet la feina. LLavors ens hem retirat de la pissara al nostre lloc. El professor ha dit que retiressim tot el material elèctric de la taula  i que simplement ens disposèssim a tenir la llibreta i el llapis. Jo ho he fet, però molta gent encara tenia la part eleèctrica visible a la taula, jugant amb ella i de tan en quant el profe deixava anar algun comentari i petita indirecta que feia donar-se'n compte a aquests nens que havien de retirar aquest material en concret. Després el professor ens ha explicat mitjançant la pissara, com podíem portar a terme la nostre tasca. Primer ens ha fet un dibuix d'un interruptor i el seu interior i ens ha explicat com intal·lar-ho tot. Ii llavors ha fet el mateix amb l'endoll i també amb el portalàmpades. Tot aquests dibuixos els tinc en els meus apunts: A més, sinó ens havia quedat clara alguna cosa o ens surgia algun dubte mentre ho intentàvem, també podíem consultar-li el professor, obiament. Llavors quan el profe ha dit: "Ja podeu treure el material i començar", tothom, o gairebé tothom, s'ha possat les piles, de cara a la feina. Jo he decidit començar pel interruptor, al moment de voler obrir-lo amb el tornavís, em va costar, i vaig recurrir a l'ajuda del profe. Es veu que er aun cargol raro ie m va ajudar a obrir-lo amb un tornavís que ell tenia. Després d'això he pelat els cables per una banda i per l'altre i els he intal·lat. Mentre feia això el profe ens ha dit a tots una tasca que hauríem de realitzar pel proper dia: un "video casero" de TOT EL CIRCUIT ELEÈCTRIC. L'hem de fer nosaltres mateixos, només han de sortir les nostres mans i no ha de durar més de 2 minuts, cosa que jo he vist una mica impossible, pel fet de que no sóm experts i és la primera vegada que ho fem (si més no en el meu cas). El professor ho necessita per saber si ho sabem fer, i si ell en el video no veu clar si tenim aquests coneixements, el proper dia ens cridará perquè ho fme a la seva taula en 2 min. Llavors el profe ens ha deixat continuar fent el que féiem. Quan ja s'estava acabant la classe, ens ha dit que també hauriem de buscar en el youtube el millor video sobre el circuit elèctric que trobéssim i penjar-lo en un apartat que ell havia fet en el moodle (tekno 2n). Ens ha advertit que costa bastant trobar-ne un amb bones condicions, i que per tan ens hem d'afanyar a buscar-lo, ja que els videos no es poden repetir i és una feina individual. Els millors ideos els agafaran ràpid, per tan, ara mateix vaig a buscar-ne un! Aquests són els meus apunts:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada